Spanien del 4 - Nerja
240429:
Vi klev upp med tuppen och lämnade Sevilla strax efter 8-tiden. Skulle bli hyfsat okej väder så vi ville komma fram till nästa destination ganska tidigt ändå och utnyttja dagen. Nästa destination blev Nerja, detta är ett ställe som jag har haft på listan över städer att besöka. Vi valde att hoppa över den västra kustsidan av Spanien, detta för att det skulle ta alldeles för lång tid och planen var egentligen att hälsa på Niklas kusin i Torrevieja, men tyvärr fick han förhinder på grund av jobb hemma i Sverige. Vi åka istället från Sevilla-Osuna-Almeda-Malaga och tillslut Nerja, 25 mil. Var en del höga berg runt omkring, var lite lutning när vi åkte men stora och fina vägar så det gick bra. Hittade en camping vid Nerja, kostade 37 euro med el och sedan lade de till 2 euro för Thelma haha. Vi lyxade till med två nätter här.

Höga berg runtomkring.
Vi strosade längst strandpromenaden. Mötte en hel del personer som pratade svenska.
Njöt lite i värmen. Var skön temperatur när solen var framme, blev lite kallt när den gick i moln då det blåste lite.
Fint vatten och klippor.
Niklas pappa har pratat om "Balcon de Europa" som finns i Nerja, så vi tog en promenad dit. Var en fantastiskt utsikt.

Därefter strosade vi runt, tog en varsin sangria, stannade till på mattaffären och köpte lite frukost till dagen efter. Vi åt hamburgare på kvällen, sedan blev det en tidig kväll.

240430:
Vi vaknade upp till sol. Vi bestämde att ta oss till stranden, blåste en del men Niklas hade tittat ut ett ställe vi kunde testa som han såg på sin löprunda. Var nära klippor så blev i lä.
Vi kunde ändå hänga på stranden mellan 11-15:30, det hade inte gått om vi inte hittade den här platsen. Var tyvärr för höga vågor för att bada.
Thelma ser ut att ha det bra under parasollet.
Bild på vår camping. Är en väldigt mysig camping, finns avokadoträd här och var, nästan lite bohemisk känsla.
På eftermiddagen har vi suttit vid husbilen och solat, virkat, lyssnat på musik och tvättat. Var en del kläder att tvätta haha, men detta är endast andra gången under resan vi tvättar. Försöker tvätta ungefär varannan vecka. Vi valde att utöka vår vistelse här till ännu en natt, så vi kommer spendera 3 nätter på denna camping. I och med att resan till Niklas kusin blev inställd så behöver vi inte ha lika bråttom. Ikväll ska vi laga lite pasta och dricka vitt vin, fira lite mini-Valborg. Trevlig Valborg till alla er där hemma.

På återseende / Fanny och Niklas.